Styrketræning, 10 gode råd

Modehylden har allieret sig med en ekspert der kommer med hans gode trænings råd – Styrketræning, 10 gode råd

Styrketræning, 10 gode råd

Styrketræning, 10 gode råd - der hjælper

Når det handler om styrketræning eller bare generelt fitness er der en masse spekulationer som florere rundt. Det vigtigst er, at man forholder sig til det enkelte individ og hvad der fungerer bedst for ham/hende når det handler om træning.

Styrketræning, 10 gode råd

    1. Start altid med en sikker stabil opvarmning, en god opvarmning inden træning får dine led til at blive smurt og derefter er der mindre risiko for skader. En god opvarmning varierer mellem 7-15 min. alt efter hvor erfaren man er.
    2. Planlæg din træning. Sørg for at være vedholdende og oprethold dit flow, det skaber struktur og fremragende resultater i sidste ende. Start med at træne 1-2 gange om ugen.
    3. Sørg for at få trænet alle dine muskel grupper. Et full-body program er en glimerende måde at få en god solid all-around træning på.
    4. Varier din træning så meget som muligt, din hjerne og muskler er ekspert i at gør det “nemt” for dig. Det er utrolig vigtigt at du “chokerer” din krop/hjerne til noget nyt – det skaber resultater.
    5. Altid “full-range-of-motion”. Fuld bevægelse er vigtigt når det handler om træning, sørg altid for at lave øvelsen i fuld muskel bevægelse.
    6. Vær sikker! Når du skal styrketræne er det utrolig vigtigt at du træner korrekt, så start altid med maskine hvis du er alene. Når erfaringen tiltræder eller du har hjælp, så start på frie-vægte.
    7. Træningmakker er vigtigt – Både i form af motivation men også sikker udførelse af øvelserne. Man kan hurtig stige sig blind på sin øvelsesudførelse
    8. Sørg for at have energi. Der er ikke et facit på hvornår eller hvor meget du skal have spist inden du begynder din træning. “et lille tip” 3-4 timer før din træning, spis langsomoptagelige kulhydrater (grov pasta ex.)
    9. Tid er vigtig. Sørg for at have tid. Det er afstressende og gør du ikke føler du skal nå noget. Træning tager tid!
    10. Din mentale tilgang. Det sidste gode råd og måske også det vigtigste – Omgiv dig med positive mennesker, positive omgivelser og positive tanker – det vil skabe fremragende resultater!




 

Overvej nedestående produkter i forbindelse med din træning. Sunde gode produkter er med til at fremme din træning og præstation.

Vores ekspert anbefaler følgende: